Katastrof!

image26

Vaknade imorse och tyckte det var konstigt att Tuss inte sprang och mötte mig i sovrummet, så jag gick ett varv i lägnheten och letade efter henne. Hittade henne liggandes i soffan med blodig tass, väcker Manne och ringer Blå stjärnan (samtidigt som jag börjar söka på internet), tvättade rent hennes tass osv. På internet stod det att katters klor självläker ganska bra och att man skulle vänta lite och se om det blev bättre av sig själv...

Hon haltar ju lite lätt på tassen men hon går osv, pep lite när vi tvättade såret också =(

Om det är någon som har tips är jag tacksam!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag tror att det bästa är som ni gjort,tvättat rent det med något bakterie dödande.Sedan läker det nog av sig själv.Man ska nog inte hålla på och pilla för mycket.

2007-07-19 @ 11:51:52
URL: http://sofajas.blogspot.com
Postat av: Malin

Vad sa veterinären då? Det är ju inte omöjligt att det läker själv. Sen på apoteket kan man köpa något blodstoppande pulver som är receptfritt (fall det går upp). Men är en klo helt av kan det vara bra att kolla det med! Hoppas allt går bra!

2007-07-19 @ 12:10:05
Postat av: Agnes

Sofia: Nä jag skall bara försöka se till att hon inte slickar i såret.
Malin: Det var sååå lång kö till vetrinären att jag inte kom fram (la på efter 25min..)

2007-07-19 @ 12:30:28
URL: http://sweetsensations.blogg.se
Postat av: glitzy/charlotte

så fjantig som jag är med mina kisar hade jag åkt eller i alla fall ringt till veterinären

2007-07-20 @ 08:51:15
URL: http://glitzy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0